برخی منابع مورد استفاده در آموزشگاه های زبان مورد تائید سازمان پژوهش نمی باشد



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر بهنام علوی مقدم رئیس گروه درسی زبان انگلیسی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبر سیما ضمن تشریح دلایل تغییر کتاب های زبان انگلیسی پس از 27 سال افزود: در گذشته رویکرد آموزش زبان بیشتر بر خواندن و نوشتن متمرکز بود، اما در چند سال اخیر رویکرد ما در آموزش زبان انگلیسی توجه به 4 مهارت گوش کردن، خواندن، سخن گفتن و نوشتن است.

وی با تاکید بر استفاده از آخرین استاندارهای روز دنیا در تالیف کتاب های جدیدالتالیف، افزود: در این راستا بسته های آموزشی ویژه شامل کتاب، کتاب کار، راهنمای معلم، فیلم های آموزشی، فلش کارت و نرم افزار بر فراز آسمان تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

علوی مقدم در پاسخ به این سئوال که چرا برخی دانش آموزان به آموزشگاه های زبان مراجعه می کنند ؟ گفت همانگونه که با 2 ساعت ورزش در مدرسه نمی توان انتظار داشت، فوتبالیست تربیت شود. تدریس 2 تا 3 ساعت زبان در هفته نیز حداقلی از آشنایی با مهارت های 4 گانه زبان را فراهم می کند.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی معلمین زبان با اهداف و محتوای کتاب های جدید التالیف، اضافه کرد: برای معلمین زبان دوره های آموزشی در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه درسی زبان انگلیسی افزود: برابر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش پایه های دهم و یازدهم 3 ساعت و پیش دانشگاهی 4 ساعت آموزش زبان خواهند داشت.

وی با بیان این مطلب که به ضرس قاطع می توان گفت کتاب های درسی ما با آخرین استاندردهای روز جهانی برابری می کند، افزود: گروه تالیف با دقت و حسیاسیت ویژه محتوا را منطبق با ارزش های ایرانی، اسلامی بومی سازی می نماید.

علوی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگار که پرسیده بود برخی منابع مورد استفاده در آموزشگاه ها با روح انقلاب و ارزش های آن سازگار نیست، گفت: این منابع مورد تائید سازمان پژوهش نمی باشد. 

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA