سئوالات امتحانی دارای ضرایب دشواری مختلف «آسان، متوسط و دشوار» است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دکترعبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در جلسه شورای مدیران سازمان درخصوص واکنش برخی رسانه ها درخصوص اعتراض دانش آموزان به سوالات امتحانات نهایی کشوری، اظهار کرد: طراحی سئوالات امتحانات نهایی کشوری دارای اهداف خاص آموزشی است و در این طراحی می باید به سطوح مختلف آموزشی و حیطه های آن توجه لازم مبذول گردد و طراحان باتوجه به سابقه تدریس و طراحی سوالات کشوری، اقدام به تهیه سوالات امتحانات نهایی می کنند.

وی افزود: سوالات این دوره نیز هم سطح سوالات امتحانی دوره های قبل بوده و از آسان شروع شده و دارای ضرایب  دشواری مختلف «آسان، متوسط و دشوار» است. 

عمادی با بیان اینکه صلاحیت علمی و حرفه ای طراحان سوالات امتحانات نهایی کشوری مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: طراحان سوال امتحان نهایی از بین مدارس مختلف انتخاب می شوند. باتوجه به سنوات متمادی تدریس و آشنایی به شیوه های آن و به صورت تیمی، اقدام به طراحی سئوالات از محتوای کتاب های درسی می نمایند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: طراح سوالات الزاما باید تدریس آن درس را در سال جاری برعهده داشته و بادرنظرگرفتن بارم بندی ارسالی دفتر تألیف، متن کتاب درسی، شیوه نامه طراحی سئولات و... اقدام به طراحی سئوالات نماید.

وی درخصوص اعتراض برخی دانش آموزان به دو درس ریاضی و شیمی، خاطرنشان کرد: هیچ سئوالی از این دو درس و نیز بقیه دروس، خارج از چارچوب کتاب درسی طراحی نشده است در بازدیدهای به عمل آمده از حوزه های تصحیح، اکثر دبیران مصحح اوراق امتحانات نهایی از سئوالات اظهار رضایت کرده اند.

5
امتیاز: 5 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA