نقد سازنده ، زمینه ساز اعتلای سازمان و بهبود کیفیت آموزش است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی پژوهشکده برنامه ریزی و نوآوری های آموزشی عصر روز دوشنبه دهم خرداد ماه 95 با هدف شناسایی ظرفیت ها و بهره گیری بهینه از آن در راستای تحقق اهداف سند تحول در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزارشد، در این نشست دکتر نعمت الله متین عضو هیات علمی پژوهشگاه با بیان مطلب که نقد سازنده همواره زمینه ساز اعتلای سازمان است، افزود: اشاعه و کاربست یافته های پژوهشی بسیار مهم است وغفلت از آن موجب اتلاف وقت و هزینه خواهد بود.

وی پیشنهاد کرد برای تدوین برنامه و شیوه کاربست یافته های پژوهشی، جلسه ای با حضور مدیران دفاتر، کارشناسان و صاحب نظران برگزار و حدود و ثغور کار را مشخص نمایند. طبیعتا ملاحظات شرعی و قانونی نیز در این برنامه ریزی مورد توجه و امعان نظر قرار خواهد گرفت.

دکتر متین با اشاره به نتایج آزمون های بین المللی تیمز و پرلز 1995 و 2003 افزود: نتایج اینگونه آزمون ها که با هزینه زیاد و در سطحی وسیع و حجم نمونه بالا اجرا می شود باید در جلسات کارشناسان مورد تحلیل قرار گرفته و راه های استفاده از نتایج با هدف بهبود کیفی آموزش پیش بینی و زمینه کاربست آن فراهم گردد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA