به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، روح الله رضاعلی در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد: بنابر مستندات ارسال شده از استانها در سال 1394، تعداد 294 جلسه شورای بررسی و تحلیل محتوا و 120 جلسه شورای تحقیق و پژوهش در سطوح استانها برگزار و در مجموع 32 مورد گزارش استانی نیزدریافت شده است.
وی با اشاره به مصوبات جلسات شوراهای استانی،اعتباربخشی کتابهای درسی پایه دهم، ارزشیابی کتابهای درسی پایه پنجم و نهم، برنامهریزی برای اجرای جشنواره تولید محتوای الکترونیک، نظارت بر اجرای جشنواره بینالمللی فیلم رشد، برنامه ریزی و بررسی در خصوص مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش، برنامه ریزی برای اجرای آزمون تیمز و پرلز، برنامه ریزی واجرای برنامههای هفته پژوهش، اقدام پژوهی، حمایت از پایان نامههای کارشناسی ارشد و دکترا را از جمله محورهای موزد بحث و مصوب در جلسات برشمرد.
رضاعلی با اشاره به شاخص های ارزیابی عملکرد، افزود: با بررسی گزارش عملکرد دریافتی از استانها و با عنایت به تفاهم نامه سال 1394 استانهای خراسان رضوی/ قزوین/ کردستان/ شهرستانهای تهران/ اصفهان/ البرز/ سمنان/ فارس/ گلستان/ مازندران/ مرکزی/ همدان به ترتیب بیشترین امتیاز را در شاخصها به دست آوردند:
وی شاخصهای ارزیابی را به شرح ذیل برشمرد:
- اعتبارسنجی کتابهای درسی نظری و فنی وحرفهای
- ارزشیابی از برنامههای درسی
- جشنواره فیلم رشد و محتوای الکترونیکی
- هفته پژوهش
- طرح معلم پژوهنده
- فرهنگسازی و اشاعه برنامه درسی ملی
- تشکیل جلسات شورای بررسی و تحلیل محتوا
- تشکیل جلسات شورای تحقیقات
- نقد و بررسی مجلات رشد
- برگزاری جشنواره استانی و ملی
- گزارش های موردی
- کاربست یافتههای پژوهشی
رضاعلی اظهار امیدواری کرد، همانند سال گذشته در فرصتی مناسب از استانهای منتخب تقدیر به عمل آید.
ارسال نظر