بازنگری در شرایط «رتبه‌بندی معلمان» و «انتخاب معلم نمونه» تصویب شد



مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری جلسه این شورا، اظهار داشت: نهصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر این وزارتخانه و اعضا برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه از اسفندیار چهاربند مدیرکل سابق آموزش و پرورش تهران که به نمایندگی از مدیران کل استان‌ها در جلسات این شورا شرکت می‌کرد تشکر و به علیرضا کمرئی مدیرکل جدید آموزش و پرورش تهران خیر مقدم گفته شد.

نوید ادهم با بیان اینکه در شروع جلسه از اقدامات ستاد بازگشایی مدارس و به ویژه تألیف کتب درسی گزارشی ارائه شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای پایه دهم در متوسطه دوم حدود 26 عنوان کتاب جدیدالتألیف تهیه و آماده شده است، از تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تشکر شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به دستور جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: موضوع «بررسی برنامه زیر نظام پژوهش و ارزشیابی» در جلسه شورا مطرح و بخشی از موارد پیشنهادی بررسی و تصویب شد.

وی افزود: از جمله مواد تصویبی بازنگری در شرایط رتبه بندی معلمان و انتخاب معلم نمونه بود که تدابیری در این خصوص اتخاذ شد تا حداقل 10 درصد امتیازات به فعالیت‌های پژوهشی معلمان نظیر «اقدام پژوهی» و «درس پژوهی» اختصاص یابد.

نوید ادهم ادامه داد: برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی معلمان و دانش‌آموزان سرانه پژوهشی در مدارس پیش‌بینی شود.

وی، فعالیت‌ پژوهش سراهای دانش‌آموزی را مورد تأیید شورای عالی آموزش و پرورش دانست و بر تأسیس حداقل یک پژوهش‌سرا در هر منطقه آموزشی تا پایان برنامه ششم تأکید کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: با بازنگری شرایط ارزشیابی تحصیل دانش‌آموزان تدابیری اتخاذ شود تا معلمان، دانش‌آموزان را به پرسش‌گری و فعالیت‌های پژوهشی فردی و جمعی تشویق کرده و به این فعالیت‌ها امتیاز دهند به طوری که نمره‌ای برای پژوهش اختصاص یابد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA