سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئله تعلیم و تربیت از جمله مطالبات رهبر انقلاب از حوزه است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از دبیرخانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، دکتر علیرضا عصاره، در حاشیه نشست مشترک ستاد همکاری حوزه های علمیّه و آموزش و پرورش که با موضوع «تعیین اولویت های آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت های پایان نامه سطح 3 و 4 طلاب» در دبیرخانه این ستاد برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ستاد همکاری حوزه های علمیّه و آموزش و پرورش، با بیان اینکه پژوهش یعنی جستجوگری، تحقیق و تفحص و رسیدن به هدفی مطلوب با راهکاری مشخص، گفت: هدف از تاسیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش، تفهیم و تبیین مسائل و موضوع هایی که نسل جوان با آن سروکار دارند، می باشد.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: عمده هدف تشکیل چنین پژوهشگاهی تحقق روشهایی برای یادگیری، بررسی، ارائه پاسخ و راهکار مناسب پژوهشگرانه به سؤال و آشنا کردن بهتر جوانان در آموزش و پرورش به علم و فضیلت است.
وی افزود: هدف از شرکت در این جلسه که با حضور نمایندگان حوزه و آموزش و پرورش برگزار شد برای این است که پژوهشگاه مطالعات آموزش خانواده از مدتها قبل به دنبال پیدا کردن راه حلی که ریشه آن در رویکرد ونگاه اسلامی است، می گردد تا بدین وسیله بتواند دانش آموزان خوب و پژوهشگر و در عین حال دین دار، با اعتقاد، مقید به ارزشهای اسلامی، اخلاقی، تربیت کند.
عصاره با بیان اینکه دیگر هدف برگزاری این جلسه، تحقق سند بنیادین تحول مبتنی بر فلسفه تعلیم و تعلم اسلامی است، اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش بر اساس ساحت های دینی و اسلامی در حال فعالیت است و همه برای رسیدن به هدف و راهکار مشخص در تلاش می باشیم که از نصایح و تفکرات پژوهشگرانه بزرگان دین مانند امام راحل و رهبر انقلاب و سایر مراجع تقلید برای برای برون رفت از مشکلات استفاده کنیم تا مسیر مان از هر لحاظ مسیر شفاف باشد.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: قطعا برگزاری این نوع جلسه ها می تواند در هم افزایی، همکاری، تعدد و توجه بیشتر به پژوهشها در حوزه دین و در دینی، اسلامی و ارزشی کردن با استفاده از معیارهای آموزش و پرورش موثر باشد.
عصاره افزود: در این جلسه 23 عنوان و موضوع برای سمت و سو دادن به پایان نامه سطح 3 و 4 حوزویان ارائه شد و ما باید با بحث و تبادل نظر، عناوین و الویت مناسب پژوهشی را استخراج کنیم.
وی عنوان کرد: این عمل فوائد زیادی دارد بومی سازی کردن مباحث تحقیقاتی و پژوهشی با نگاه دینی، سمت و سوی دادن به پایان نامه های سطح 3 و4 طلاب و در نتیجه تولید و اثر فاخر در عرصه تعلیم و تربیت با رویکرد اسلامی برای استفاده در آموزش و پروش از جمله آن موارد است.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: مسئله تعلیم و تربیت از جمله مطالبات رهبر انقلاب از حوزه است، به همین دلیل حوزه وطیفه خود می داند در این امر ورود جدی کرده و در این عرصه اقدام به پژوهش و تولید آثاری که مفید جامعه و آموزش و پرورش است، انجام دهد.
وی گفت: با همکاری دو نهاد قطعا می توانیم به نتایج خوبی مانند تحقق مطالبات رهبرانقلاب و پیدا کردن راحل مشترک که نگاه دینی، ارزش و اعتقادی و نگاه واقع گرایانه دارد برسیم.
ارسال نظر