رویکرد آتی آموزش‌ وپرورش، پژوهش‌ محوری است



به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند با اشاره به اینکه طرح تحول نظام آموزش‌وپرورش در حال بررسی و پیگیری است افزود: این سند در قالب هشت فصل است که فصل هفت آن با رویکرد پژوهش، نوآوری و فناوری تعریف شده که قرار است استان مرکزی به عنوان استان پایلوت این فصل از سند را اجرایی کند.

وی با اشاره به فصل هفت سند تحول بنیادین گفت: این فصل در قالب ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۳ راهکار تعریف شده است، اهداف‌ عملیاتی بر اساس چهار محور تفکر و توسعه پژوهش، حمایت از پژوهشگران، بومی‌سازی و مستند سازی و حمایت از کرسی‌های آزاد اندیشی محقق می‌شود.

فولادوند ادامه داد: سیستم آموزشی کشور براساس دو رویکرد دانش‌آموز محور و فعالیت‌محور است که قرار است رویکرد پژوهش محور در این سند جایگزین دو رویکرد قبلی شود، سند تحول بنیادین به دانش‌آموزان قدرت تفکر و استدلال یاد می‌دهد که لازم است برای تحقق این اهداف، معلمان در این زمینه آموزش‌های تخصصی را فرا بگیرند تا بتوانند این طرح را به درستی در مدارس اجرا کنند.

وی تصریح کرد: در راستای آموزش معلمان برای اجرای این طرح در استان اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان نیازمند است، تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام شده است و شهرستان آشتیان بر اساس تعداد نیروهای پرسنلی خود بیشترین همکاری را در برنامه‌های آموزشی معلمان داشته است، یکی از اقدامات ما در اجرای سند و پژوهش محور کردن معلمان حمایت از مقالات و تحقیقات آنها به طور ویژه است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه انسداد بی‌سوادی و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان گفت:  از سال ۸۶ طرح شناسایی و جذب تارکان تحصیلی در مقطع سنی ۶ تا ۱۲ دنبال می‌شود حضور به موقع کودکان ۶ ساله در مقطع ابتدایی در راستای پیشگیری از آسیب‌های بعدی و از جمله ترک تحصیل بسیار مهم است.

 

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA