به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید نصرتالله فاضلی اظهار کرد: در یکصد و پنجمین جلسه شورای هماهنگی علمی گزارش تدوین راهنمای برنامه درسی براساس چارچوب مصوب این شورا توسط دکتر امانی مدیر کل دفتر تألیف کتاب های ابتدایی و متوسطه نظری و خانم آمنه احمدی ارائه گردید.
وی افزود: ابتدا کلیه گزارههای اسناد بالادستی و مفاهیم اصلی مرتبط با آن استخراج و با استفاده از تجربیات حرفهای سازمانی و دانش تخصصی حوزه برنامه ریزی درسی و مطالعات و پژوهشهای موجود منطق برنامه در دو بخش کارکرد حوزه و محدوده و قلمرو تدوین گردید.
فاضلی اضافه کرد: در بخش شایستگیها نیز به دو شیوه شکلی و محتوایی با موضوعات پوشش همزمان (خادم و مخدوم)، برش مقطعی، امکان فرآیند کشف و بازنمایی (حل مسئله)، ویژگی فردی بالقوه، عناصر وعرصههای الگوی هدفگذاری برنامه درسی ملی، انعطاف شایستگیها در عرصههای چهارگانه و قابلیت سبخشپذیری تدوین گردید و آنگاه ایدههای کلیدی و مفاهیم اساسی و مهارتهای اساسی محتوا تعیین گردید و به راهبردهای یاددهی – یادگیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پرداخت شد.
سپس هر یک از اعضا نظرات اصلاحی و تکمیلی و نقدهای خود را بیان نمودهاند و دکتر محمدیان رئیس سازمان پیشنهاد کردند این کار در یک جمع نخبگانی نیز ارائه شود.
ضمناً مصوبه یکصد و چهارمین جلسه شورای هماهنگی علمی به شرح ذیل به تأیید اعضای محترم شورا رسید.
ارسال نظر