دغدغه کنکور، لذت یادگیری را از دانش‌آموزان سلب کرده است



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از ایلنا، محمد ناصری، در همایش استانی «رسانه‌های آموزش و فرصت‌های پیش‌رو» که با حضور جمعی از فرهنگیان استان برگزار شد، اظهارکرد: رسانه‌های آموزشی در کنار مزایایی که دارند؛ آفت‌هایی نیز به دنبال داشته‌اند.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بالا رفتن میزان تدریس کتب کمک آموزشی در مدارس، از این مساله انتقاد کرده و افزود: می‌بایست کتب درسی تالیفی آموزش و پرورش محور آموزشی قرار گیرد؛ این در حالی است که متاسفانه امروز حتی کتاب‌های درسی در حوزه آموزشی به حاشیه رانده شده‌اند و تمرکز برخی از معلمان بر کتب کمک آموزشی است.

وی با بیان اینکه اگر کتب درسی به درستی تفهیم شود؛ نیاز به کتب کمک آموزشی نیست، افزود: درست است که از سوی آموزش و پرورش کتاب‌های مناسب معرفی می‌شود؛ ولی این معلم است که باید تشخیص دهد چه نوع کتاب‌های کمک آموزشی می‌تواند برای دانش‌آموزان موثر واقع شود.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزش وزارت آموزش و پرورش از حساسیت‌های ایجاد شده در جامعه برای تربیت دانش‌آموزان از مقاطع پایین‌تر سخن به میان آورده و افزود: تربیت و آموزش دانش‌آموزان و آماده‌سازی برای کنکور به دبستان تسری یافته است و این واقعیتی است که امروز متاسفانه کنکور مانع از لذت بردن دانش‌آموزان از یادگیری می‌شود.

ناصری، نتیجه این نوع تربیت را لطمه خوردن و کم شدن انگیزه یادگیری دانش‌آموزان دانسته و بر ضرورت اصلاح این نگاه‌ها تاکید کرد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA