ارتقای کمیسیون آموزش عمومی قرآن به مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن کشور



به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهر امروز مهدی فیض در چهل و نهمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: درآموزش وپرورش از چهار حوزه به آموزش قرآن کریم پرداخته می شود که حوزه اول شامل آموزش قرآن از طریق دروس رسمی در مدارس مانند درس قرآن که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آن را تدوین کرده است و در پایه های مختلف تدریس می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش افزود: فعالیت های قرآنی که از طریق اداره کل قرآن، عترت و نماز در آموزش وپرورش پی گیری می شود، حوزه دوم فعالیت های قرآنی وزارت آموزش وپرورش است و سوم فعالیت هایی که از طریق کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور و باهمکاری دستگاه های خارج از آموزش وپرورش صورت می گیرد و تربیت معلم قرآن نیز چهارمین فعالیت این وزارتخانه  است.

وی هماهنگ عمل کردن این 4 حوزه را ضروری دانست و افزود: هویت کمیسیون آموزش عمومی قرآن، هویتی غیرمستقل است و ساختار آن دبیرخانه ای است؛ بنابراین باتوجه به مسئولیت سنگین این کمیسیون، ضروری است این کمیسیون به مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن ارتقا یابد تا در تحقق اهداف قرآنی موفق شود.

فیض از ایجاد کارگروهی با هدف بررسی نحوه ارتقای کمیسیون آموزش عمومی قرآن به مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن خبر داد و افزود: تدوین و بازنگری و بهسازی مقررات آئین نامه ها و برنامه های درسی حوزه آموزش عمومی قرآن، تربیت مربیان، آموزگاران و دبیران قرآنی، اجرای طرح ملی حفظ قرآن و طراحی و اجرای برنامه های آموزش عمومی قرآن به ویژه در رشته حفظ برای دانشجویان و دانش آموزان در قالب واحدهای درسی و فوق برنامه از اقدامات ملی کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش گفت: توانمندسازی آحاد جامعه در زمینه اُنس با قرآن و مهارت های صحیح خوانی، تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت وتوانایی خواندن قرآن کریم را از جمله اهداف کلی این کمیسیون دانست.

وی تأکیدکرد: ارتقای کمیسیون به مرکز، نیازمند تأیید نهایی وزیرآموزش و پرورش است که امیدواریم باعنایت به مصوبه کمیسیون، این موافقت در اولین فرصت ممکن صورت پذیرد

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA