«کیفیت گرایی»، رویکردی نو در ساماندهی کتاب های آموزشی



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، فریبا کیا معاون دفتر انتشارت و تکنولوژی آموزشی در نشست هم اندیشی ارزیابان کتاب های آموزشی و تربیتی دوره های اول و دوم متوسطه که روز شنبه 21 اسفندماه 95 در سالن اجتماعات سازمان پژوهش برگزار شد، با اشاره به استقبال خوب ناشران در ارسال کتاب های جدیدالتالیف خود به دبیرخانه ساماندهی کتاب های آموزشی، افزود: به همین دلیل ما موفق شدیم به ازای هر دوره روز آموزشی ابتدایی 7 عنوان کتاب مناسب و به ازای هر دوره روز آموزشی متوسطه 6 عنوان کتاب جدیدالتالیف مناسب معرفی شده است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد ارزیابی آثار رسیده از کمیت گرایی صرف به کیفیت گرایی محتوا افزود: در گذشته ملاک انتخاب کسب حداقل 60 از 100 از مجموع امتیازات عمومی و اختصاصی بود و این احتمال وجود داشت که کیفیت محتوا فدای کمیت آن شود، ولی در رویکرد جدید توجه ویژه ای به کیفیت مطالب شده و مقرر گردید بخش اختصاصی مستقلا مورد بررسی قرار گیرد و شرط انتخاب کسب حداقل 60 درصد امتیاز اختصاصی باشد.

 http://samanketab.roshdmag.ir

در ادامه نشست با تشکیل 5 کارگروه زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، علوم پایه و ریاضی با هدف بررسی مسائل موجود در ارزیابی کتب دوره متوسطه اول و دوم(ویژگیها، مسائل، منابع، اعتبار علمی و...) بایدها و نباید ها به کار خود ادامه داد.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA