کتاب درسی مهم‌ترین منبع یادگیری است و باید به منابع چند تألیفی و چندرسانه‌ای برسیم



به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حیدر تورانی در گردهمائی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور، بابیان اینکه آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول تکلیفش مشخص‌شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بهترین اقدام در آموزش‌وپرورش، تلاش برای این است که تمامی منابع را هم سو و ‌هم‌جهت کنیم تا به اهداف و آرمان‌ها در سند تحول دست پیدا کنیم و ما امروز به تحقق تحول نیاز داریم.

وی افزود: در سازمان پس از پژوهش و تحقیقات متعدد، مدل رهبری اثربخش ترسیم‌شده است که هدف آن   داشتن تصویر جامع و بسیج تمام منابع برای دست‌یابی به تصویر کلان و نهایی است و با مدیریت پژوهش، توسعه منابع انسانی، توسعه ارتباطات به کمک شش سیاست راهبردی  سازمان همچون ماندگاری کتب درسی، چندتالیفی و چندرسانه‌ای و چابک سازی  برنامه درسی مؤلفه‌های مدل را محقق می‌کنیم تا به افزایش کیفیت آموزش برسیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: سیاست، هدف و برنامه نیست و سیاست‌گذاری راهبردی در آموزش‌وپرورش مهم  است؛ سیاست مجموعه‌ای از قوانین است تا تمامی منابع و ظرفیت‌ها همسو در راستای اهداف سازمان به کار گرفته شود؛ سیاست کمک می‌کند تا ارتباط افقی در سازمان تقویت شود و از جزیره‌ای عمل کردن جلوگیری شود.

تورانی  با اشاره به اینکه تولیدات را باید با  نیازهای سازمان انطباق بدهیم، اظهار کرد: کتاب درسی مهم‌ترین منبع یادگیری است  و سازمان باید به چند تألیفی و چندرسانه‌ای برسد؛ باید دقت کنیم تا  ضمن اینکه  کتاب قوی و استاندارد داشته باشیم  به چند تألیفی برسیم و از ظرفیت همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید به کمک گرفته شود.

وی در ادامه گفت: چابک سازی برنامه درسی برای سبک شدن و غنی شدن محتوای آن است و آنچه در   سازمان تولید می‌شود، برای  محقق شدن به کمک نیاز دارد که مدیران مدرسه و معلمان نقش مهمی در این تحقق دارند.

تورانی با اشاره به برنامه ویژه مدرسه، خاطرنشان کرد: برنامه ویژه مدرسه و اطلاعات آن در سایت سازمان بارگذاری شده است و چارچوب آن آماده‌شده است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی تأکید شده است که تفویض  اختیار به مدرسه صورت بگیرد و مدیران مدارس  می‌توانند از این برنامه ویژه استفاده کنند و البته برنامه ویژه مدرسه به‌طور  آزمایشی اجرا خواهد شد.

تورانی تصریح کرد:  برای غنی شدن آموزش کتاب محیط‌زیست پایه یازدهم با سازمان آب  در استان‌ها هماهنگی شده است که تمامی همکاری‌ها برای آموزش بهتر دانش آموزان انجام بگیرد و استان‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنندش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حیدر تورانی در گردهمائی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور، بابیان اینکه آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول تکلیفش مشخص‌شده است، اظهار کرد: در حال حاضر بهترین اقدام در آموزش‌وپرورش، تلاش برای این است که تمامی منابع را هم سو و ‌هم‌جهت کنیم تا به اهداف و آرمان‌ها در سند تحول دست پیدا کنیم و ما امروز به تحقق تحول نیاز داریم.

وی افزود: در سازمان پس از پژوهش و تحقیقات متعدد، مدل رهبری اثربخش ترسیم‌شده است که هدف آن   داشتن تصویر جامع و بسیج تمام منابع برای دست‌یابی به تصویر کلان و نهایی است و با مدیریت پژوهش، توسعه منابع انسانی، توسعه ارتباطات به کمک شش سیاست راهبردی  سازمان همچون ماندگاری کتب درسی، چندتالیفی و چندرسانه‌ای و چابک سازی  برنامه درسی مؤلفه‌های مدل را محقق می‌کنیم تا به افزایش کیفیت آموزش برسیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: سیاست، هدف و برنامه نیست و سیاست‌گذاری راهبردی در آموزش‌وپرورش مهم  است؛ سیاست مجموعه‌ای از قوانین است تا تمامی منابع و ظرفیت‌ها همسو در راستای اهداف سازمان به کار گرفته شود؛ سیاست کمک می‌کند تا ارتباط افقی در سازمان تقویت شود و از جزیره‌ای عمل کردن جلوگیری شود.

تورانی  با اشاره به اینکه تولیدات را باید با  نیازهای سازمان انطباق بدهیم، اظهار کرد: کتاب درسی مهم‌ترین منبع یادگیری است  و سازمان باید به چند تألیفی و چندرسانه‌ای برسد؛ باید دقت کنیم تا  ضمن اینکه  کتاب قوی و استاندارد داشته باشیم  به چند تألیفی برسیم و از ظرفیت همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید به کمک گرفته شود.

وی در ادامه گفت: چابک سازی برنامه درسی برای سبک شدن و غنی شدن محتوای آن است و آنچه در   سازمان تولید می‌شود، برای  محقق شدن به کمک نیاز دارد که مدیران مدرسه و معلمان نقش مهمی در این تحقق دارند.

تورانی با اشاره به برنامه ویژه مدرسه، خاطرنشان کرد: برنامه ویژه مدرسه و اطلاعات آن در سایت سازمان بارگذاری شده است و چارچوب آن آماده‌شده است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی تأکید شده است که تفویض  اختیار به مدرسه صورت بگیرد و مدیران مدارس  می‌توانند از این برنامه ویژه استفاده کنند و البته برنامه ویژه مدرسه به‌طور  آزمایشی اجرا خواهد شد.

تورانی تصریح کرد:  برای غنی شدن آموزش کتاب محیط‌زیست پایه یازدهم با سازمان آب  در استان‌ها هماهنگی شده است که تمامی همکاری‌ها برای آموزش بهتر دانش آموزان انجام بگیرد و استان‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

خبر از منصوره معینی نیک

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA