بررسی کاربست یافته‌های پژوهشی با نگاه آسیب شناسا نه



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید نصرت اله فاضلی دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان از تشکیل این جلسه در روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: این نشست و دستاوردهای آن خاطرنشان کرد به منظور کیفیت بخشی و ایجاد هماهنگی بهتر در شناسایی و بررسی گزارش های علمی و پژوهشی و تهیه مدل و طرح اجرایی و همچنین تمهید شرایط مناسب جهت تقویت فرهنگ سازی در کاربست یافته‌های پژوهشی با نگاه آسیب شناسانه نسبت به فعالیت های کمیته کاربست یافته‌های پژوهشی در سال گذشته نشست علمی با حضور جناب آقای دکتر حسنی و پژوهشگران و مجریان طرح های پژوهشی و ارزشیابی کتب جدید‌التألیف برگزار گردید.

وی افزود در این هم اندیشی علمی پژوهشگران و اعضاء دائمی کمیته کاربست یافته‌های پژوهشی به ارائه نقطه نظرات تخصصی و اصلاحی خود پرداختند.

دبیر شورای هماهنگی علمی اضافه کرد: تبیین موضوعاتی همچون نحوه و فرایند اجرای جلسات کاربست، ارتباط متدولوژی پژوهش‌ها با کاربست یافته‌ها‌ی پژوهشی، ارزشیابی و تحلیل محتوی کتابهای درسی، آماده‌سازی کتاب و نسبت بین حجم و زمان آموزش، تعامل بین بهره‌بردار و پژوهشگر، زمان انجام پژوهش، شیوه نامه همکاری استان ها در کارهای پژوهشی، حضور پژوهشگران در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، اهلیت پژوهشگران، تأکید بر پژوهش‌هایی که هدفشان کارآمدی برنامه درسی و آموزش است، دفعی نبودن کاربست یافته‌های پژوهشی و استمرا ر آنها به عنوان یک فرایند دائمی، بنیه علمی مؤلفان، گروه‌های درسی و پژوهشگران، بهره‌مندی از ظرفیتهای علمی درون سازمان، ارائه مدل کاربست مبتنی بر ساختار سازمان پژوهشی، نشانگر کاربست به سمت یادگیری دانش‌آموزان باشد، اثر کاربست بر روی طراحی، تولید، اجرا و ارزشیابی،مدل کاربست از جنس گفتگو متقابل و مداوم باشد، پرداخته شد.

لازم به ذکر است در این هم اندیشی آقایان دکتر حسنی، دکتر فضلی خانی، دکتر متین، دکتر قمری، دکتر حسینی، دکتر پرتو، دکتر بدریان، دکتر دستجردی، کیا، ثقفی،برزگر و جلالی و خانم‌ها: دکتر نجفی، دکتر هاشمی، دکتر شاه محمدی، دکتر رضایی واحمدی نظرات خود را  پیرامون کاربست پژوهش بیان نمودند

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA