به گزارش خبر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نشست علمی برنامه درسی با حضور دکتر عظیم محبی "مدیر گروه برنامه ریزی و تالیف کتابهای درسی دوره اول متوسطه و سرپرست دفتر تالیف کتابهای ابتدایی و متوسطه نظری" و همکاران در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد. هدف از این نشست ارائه نظرات و برداشت همکاران در ارتباط با برنامهریزی درسی بود.
محبی گفت: برنامه درسی وسیعتر از آموزش و پرورش و زیر نظام برنامه درسی است که به بخش راهنمای سند تحول می رود و زیرنظام برنامه درسی و الگوی مفهومی شش نظام خطی است که با خطی بودن کار می شود.
محبی گفت:زیر نظام برنامه درسی همه فعالیتها مدرسه است که از سطح ستاد تا مدرسه باید پشتیبان باشد.
وی افزود:زیر نظام پژوهش و ارزشیابی به عنوان چتر است ومدیریت تربیتی چتر بعدی است که به عنوان الگوی مفهومی و جزء چالشهای سطح ستاد میتواند باشد.
ایشان گفت: مبنای برنامه درسی در سند تحول به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش مشخص کننده جهت گیریها و برنامه ملی و برنامه درسی به مثابه برنامه تربیتی مدرسه است.
ایشان افزود: نظام برنامه درسی بحث بعدی است که شامل طراحی- تدوین- اجرا و ارزشیابی است و زمان که صحبت از برنامه ریزیدرسی میشود باید این چهار بعد را در نظر گرفت.
وی گفت: برنامهدرسی طرحی است برای یادگیری اما بر اساس زیر نظام که در مقدمه برنامه درسی آمده تعرف جامع آن به مجموعه فرصتهای تربیتی از سطح ملی استانی تا کلاس درس وکسب شایستگی برای درک، اصلاح موقعیت و تکمیل هویت متعادل برای دستیابی به حیات طیبه است.
ایشان گفت:هدف کلی برنامه درسی 5 عنصر میباشد و تفکر و تعقل مهمترین است و اساسی ترین کلمههای کلیدی در بحث تدریس کاوشگری، تعامل و دست ورزی است که میشود آنها را به مغز، دل و دست خلاصه کرد .
ایشان همچنین به تشریح اقدامات اساسی در سال 94 پرداخت و خاطر نشان کرد قسمت دوم بیانه دوم انقلاب سازگار با برنامه درسی است و ما سعی داریم نشستی با موضوع حوزه یادگیری داشته و از این منظر ماندگار و استفاده شود. در آخر همکاران در ارتباط با برنامههای درسی به گفتگو پرداختند.
خبر: معینی
ارسال نظر