به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر علیرضا عصاره در دیدار با رئیس اداره روابط عمومی سازمان با اشاره به تعریف یادگیری اضافه کرد: یادگیری در واقع با هدف تغییر رفتار موجود به وضع مطلوب در فرد صورت می پذیرد و همه عناصر دخیل در آموزش و پروش و ما باید زمینه مناسب این تغییر را فراهم سازیم.
وی با بیان این نکته که در شیوه و روش کارباید به تنوع ذائقه افراد توجه گردد. زیرا انسان تنوع طلب است و اتخاذ یک شیوه بسته ، پاسخگوی نیاز همه انسان ها نمی باشد. حتی یک روش موفق در آغاز نیز به تدریج اثربخشی خود را از دست می دهد.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش کرامت انسانی را بالاترین جوهر وجودی انسان توصیف کرد و افزود: هیچ چیز ارزشمند تر از کرامت انسانی نیست.
دکتر عصاره با بیان روایتی از شیوه برخورد پیامبر اعظم(ص) افزود: اخلاص، حسن خلق، احترام، تکریم را از مهمترین عوامل موثر در هدایت و تربیت برشمرد و اضافه کرد: احساس نا امنی، کرامت شخصیت انسان را به مخاطره می اندازد.
وی نیازسنجی و مساله یابی را دو رکن اساسی برای انتخاب عناوین پژوهشی برشمرد و اضافه کرد: تلاش می کنیم جنبه های کاربردی و کاربست یافته های پژوهشی بیشتر مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
نظرات
عناوین پژوهشی
ارسال نظر