نیازسنجی و مساله یابی، دو رکن اساسی برای انتخاب عناوین پژوهشی



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر علیرضا عصاره در دیدار با رئیس اداره روابط عمومی سازمان با اشاره به تعریف یادگیری اضافه کرد: یادگیری در واقع با هدف تغییر رفتار موجود به وضع مطلوب در فرد صورت می پذیرد و همه عناصر دخیل در آموزش و پروش و ما باید زمینه مناسب این تغییر را فراهم سازیم.

وی با بیان این نکته که در شیوه  و روش کارباید به تنوع ذائقه افراد توجه گردد. زیرا انسان تنوع طلب است و اتخاذ یک شیوه بسته ، پاسخگوی نیاز همه انسان ها نمی باشد. حتی یک روش موفق در آغاز نیز به تدریج اثربخشی خود را از دست می دهد.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش کرامت انسانی را بالاترین جوهر وجودی انسان توصیف کرد و افزود:   هیچ چیز ارزشمند تر از کرامت انسانی نیست.

دکتر عصاره با بیان روایتی از شیوه برخورد پیامبر اعظم(ص) افزود: اخلاص، حسن خلق، احترام، تکریم  را از مهمترین عوامل موثر در هدایت و تربیت برشمرد و اضافه کرد: احساس نا امنی، کرامت شخصیت انسان را به مخاطره می اندازد.

وی نیازسنجی و مساله یابی را دو رکن اساسی برای انتخاب عناوین پژوهشی برشمرد و اضافه کرد: تلاش می کنیم جنبه های کاربردی و کاربست یافته های پژوهشی بیشتر مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

1
امتیاز: 1 (1 رای)

نظرات

برادر ارجمند؛ با سلام و احترام به استحضار می رساند: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش همه ساله فهرستی از عناوین پژوهشی مورد نیاز خود را منتشر و در سایت بارگذاری می نماید. همچنین هریک از استان ها نیز عناوین پژوهشی مورد نیاز خود را منتشر نموده و طی فراخوان از پژوهشگران دعوت به همکاری می نمایند. شما می توانید با ورود به سایت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به نشانی زیرو یا سایت آموزش و پرورش استان ها از کم و کیف عناوین پژوهشی مورد نیاز آن ها مطلع شوید. ضمنا فرم پیشنهاده و یا پورپوزال نیز در سایت پژوهشگاه موجود و قابل دانلود می باشد www.oerp.ir و یا سایت های زیر مجموعه www.oerp.ir و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر و رایزنی با مسئولین پژوهشگاه به نشانی خیابان سپهبد قرنی کوچه خسرو (شهید دهقانی نیا)، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مراجعه فرمائید.

ارسال نظر

Image CAPTCHA