آموزش و پرورش برای اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست



به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه کمیته هماهنگی و پایش برنامه‌های اجرایی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با عنوان «بررسی نقش دستگاه‌ها (عوامل سهیم و موثر) در اجرای برنامه‌های تحولی» که با حضور اعضای این کمیته در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی برگزار شد گفت: «سند تحول بنیادین یک سند ملی است که عزم ملی می‌خواهد و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند آن را اجرا کند و نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌ها دارد.»

او افزود: «سند تحول بنیادین ناظر به آینده است که به نظر می‌رسد آموزش و پرورش در کلان قضیه کم رنگ خواهد شد و آموزش و پرورش در کنار سازمان‌ها و نهادهای دیگر (عوامل سهیم و موثر) در تعلیم و تربیت موثر خواهد بود.»

نوید افزود: «روزگاری آموزش و پرورش حرف اصلی را در تعلیم و تربیت می‌زد و اکنون رقبایی چون رسانه و خانواده جایگاه آموزش و پرورش را کم رنگ کرده است یک خطای استراتژیک که در سیستم دیده می‌شود این است که در لیست هیچ وزارتخانه و سازمانی به آموزش و پرورش نگاه ویژه نشده است.»

او با اشاره به نقش سایر دستگاه در اجرای کامل سند تحول بنیادین، افزود: «نقش و وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در قالب یک نقشه راه با توجه به موضوعات ملی و مشارکت دوسویه با آموزش و پرورش که هر دو برنده خواهند بود در قالب یک عزم ملی برای اجرای سند تدوین و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی و یا مجلس و دولت برسد.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: «برای اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها هستیم و شورای عالی آموزش و پرورش باید از ظرفیت حضور وزرایی که عضو شورای عالی هستند برای اجرایی کردن سند استفاده کند.»

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA