تربیت مدرسه‌ای متناسب با جامعه اسلامی ایران



به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل در نشست دیروز مبانی نظری تحول بنیادین با ارائه ی دکتر  صادق زاده برگزار شد،  وی گفت: یکی از نوآوری‌ها در سند تحول، ترسیم نگاه فلسفی به معنا و مفهوم تربیت و مدرسه است. اینکه مدرسه چه تکلیف و رسالتی دارد ما تاکنون نگاهی فلسفی به مدرسه نداشته‌ایم. در سال 85 رهبری معظم انقلاب ضمن تاکید بر این خلا فرمودند: "تربیت و تعلیم ما فلسفه‌ای نداشته است". برای تربیت مدرسه‌ای باید چارچوب مشخصی از نظر فلسفی داشته باشیم. باید تکلیف خود را با مدرسه روشن کنیم. مدرسه با انسان سر و کار دارد. به همین دلیل ابتدا باید انسان را شناخت و دیدگاه‌های گوناگون روان‌شناسی تربیتی را بررسی نمود. رفتارگرایان بر محیط و ارائه محرک ها تأکید می‌کنند. شناخت گرایان انسان را فعال دانسته و دانش را حاصل تفکر، تلاش و شناخت بشر از محیط می‌دانند و در نگاه روان شناسی اجتماعی، تعاملات انسانی و الگو پذیری مبنای یادیگری هستند. ما باید تربیت مدرسه‌ای را بشناسیم تا بتوانیم به کارمان در سازمان و حوزه ستادی آموزش و پرورش جهت دهیم.

در ادامه نشست دکتر حسنی، آشنایی با فلسفه تربیت مدرسه‌ای، مفهوم تربیت، مبانی چیستی و چرایی و چگونگی تربیت مدرسه‌ای، عناصر تعلیم و تربیت در مدسه، تاریخ پیدایش مدرسه، مدرسه در غرب را موضوعاتی عنوان کرد که قرار است در طی نشست های آینده مبانی نظری تحولی تبیین و تشرح شوند .

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA