سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در نشستی تعاملی با معاونتهای وزارت آموزش و پرورش نسبت شبکه ملی مدارس ایران (رشد) و شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) را به عنوان دو ظرفیت بالا در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در این نشست دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش با تأکید بر نظر ویژه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری این نشست تعاملی یادآور شد: چندی پیش گزارشی از توانمندی شبکه ملی رشد که حاصل تلاشهای دفتر انتشارات و فناوری آموزشی بود تقدیم مقام عالی وزارت شد.
وی افزود: نکته بسیار مهمی که برای آن این جلسه برگزار شده این است که شبکه ملی رشد با این جهت گیری و اثرگذاری در آموزش و پرورش، باید چه نسبتی با دیگر ظرفیت مهم آموزش و پرورش یعنی شبکه شاد داشته باشد. برای شبکه شاد به عنوان یک رویداد ملی زحمات زیادی صورت گرفته و اقدام مهمی است. باید تلاش کنیم به حد شایستهای برسیم که شبکه رشد و شاد به عنوان دو بال خدماتدهی مجازی به خانوادهها و معلمان باید چطور باشند. مسأله اصلی ما باید این باشد.
در ادامه مهندس محسن باهو مشاور فناوری رئیس سازمان در خصوص ظرفیتهای وزارت آموزش و پرورش و آموزشهای الکترونیک، آموزشهای ترکیبی و فعالیتهای شبکه ملی مدارس ایران (رشد) گزارشی را ارائه کرد.
سعید بدیعی معاون دفتر انتشارات نیز گزارش کاملی را از وضعیت شبکه رشد، مأموریتها و اقدامات آتی این شبکه و فعالیتهای ویژه در شرایط کرونایی ارائه کرد.
در ادامه علیرضا کمرئی معاون متوسطه وزیر نیز ضمن ارزشمند دانستن فعالیتهای صورت گرفته در شبکه رشد گفت: این شبکه قدمی، یک خزانه مهم برای آموزش و پرورش است و حتماً باید تقویت و غنیسازی شود.
سپس حاضرین به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این نشست تعاملی علیرضا کمرئی معاون متوسطه، نمایندگانی از معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت ابتدایی، مرکز فناوری و دیگر حوزههای ستادی، نماینده شبکه آموزش دانشآموزی (شاد) و تنی چند از مسئولان سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی حضور داشتند.
مشروح کامل این نشست متعاقباً بارگزاری خواهد شد.
ارسال نظر