
نشست کارگروه پژوهش و برنامهریزی آموزشی کمیسیون تخصصی آموزش عمومی قرآن کریم با رعایت کامل و دقیق دستورالعملهای بهداشتی در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در ابتدای این نشست دکتر حسن ملکی رئیس کارگروه پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تأکید بر برگزاری منظم جلسات کارگروه به طرح "صلاحیتهای حرفهای معلم قرآن" به عنوان یک طرح مهم اشاره کرد و افزود: آنچه مسلماً تهیه برنامه درسی این کار به عهده سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی است که باید با وحدت، یکپارچگی و رعایت اخلاق؛ انجام رسالت دوگانه پژوهش و برنامهریزی را به خوبی انجام دهیم.
رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تأکید بر اهمیت این کارگروه و اشاره به این بیت "آب در کوزه و ما تشنه لب میگردیم" افزود: در این کارگروه باید براساس پژوهشهای صورت گرفته و نتایج آنها اقداماتی صورت گیرد. به طور مثال وقتی سؤالی در این جلسات مطرح میشود و شما به دنبال پاسخ آن میگردید، پژوهش صورت میگیرد.هرجا هم احساس شد که نیاز است، باید کاری پژوهشی در ابعاد بزرگتر اجرا شود؛ در این زمینه هم منعی وجود ندارد. یکی از وظایف این کارگروه کار پژوهشی است چرا که پژوهش مبنای برنامهریزی است. برنامهریزی آموزشی و درسی بدون پژوهش معنا پیدا نمیکند.
مهدی جلالی دبیر این کارگروه نیز گزارشی را از تلاشهای معاونت ابتدایی در خصوص تهیه محتوای قرآنی حوزه پیش دبستان، طرح ارتقای صلاحیتهای حرفهای و توانمندسازی معلمان قرآن دوره ابتدایی و فعالیتهای صورت گرفته ارائه کرد.
سپس هر یک از حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. در این نشست نمایندگانی از معاونت ابتدایی، معاونت پرورشی، مرکز فناوری اطلاعات، معاونت برنامهریزی، بخشهای مختلف حوزه ستادی و نمایندگان سازمان پژوهش حضور داشتند.
متن کامل این نشست متعاقباً در همین گزارش در تارنمای سازمان و همچنین کتابچه "ندای تحول" بارگزاری خواهد شد.
گزارش تصویری این نشست را در اینجا مشاهده نمایید.
ارسال نظر