مٌهر مردودی زدن بر پیشانی دانش آموز به هیچ وجه صحیح نیست



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان در پاسخ به پرسشی درباره مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری امتحانات دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور که مدیر رسمی آموزش و پرورش دارد و احتمال نمره فروشی در این مدارس گفت: مصوبه قبلی شورای عالی آموزش پرورش مشکلاتی داشت که در جلسات اخیر به این نتیجه رسیدیم، برای برگزاری امتحانات به مدارسی که مدیر دولتی دارند، مجوز داده شود.

دکتر محمدیان افزود: البته این موضوع جدیدی نیست و قبلا هم دانش آموزان چند مدرسه در یک مدرسه جمع می‌شدند و امتحان می‌دادند. اما اکنون مجوز داده شده تا مراکزی که مدیر دولتی دارند نیز بتوانند با تعداد کم دانش آموز هم آزمون برگزار کنند. البته مدیران دولتی در برابر مسئولیت خود باید پاسخگو باشند و اگر مشکلی  به وجود بیاید، باید جواب بدهند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آمار 47 هزار مردودی در پایه اول ابتدایی به علت ارزشیابی توصیفی اظهار کرد: معتقدیم نظام آموزشی باید به صورت عام قابلیت انعطاف و پاسخگویی به نیاز دانش آموزان با استعدادهای متنوع را داشته باشد. اگر هم دانش آموزی دیر آموز است و در فرایند یاددهی- یادگیری مشکل دارد، معلم و مربی باید به او کمک کند وگرنه با مردود کردن و انداختن تقصیر به گردن دانش آموز مشکلی حل نمی‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مٌهر مردودی زدن بر پیشانی دانش آموز به هیچ وجه صحیح نیست  افزود: اکنون در کارنامه ارزشیابی توصیفی عنوان مردودی قید نمی‌شود و می‌ نویسند؛«دانش آموز نیاز به پشتیبانی و تلاش بیشتر دارد». بنابراین در سیستم اخیر عنوان مردودی بر دانش آموزان نمی‌گذارند. دانش آموز چه دیر آموز باشد و چه استثنایی فرقی نمی‌کند و باید برنامه‌های آموزش و پرورش برای این دانش آموزان با جدیت بیشتری دنبال شود.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA