پرورش ذهن دانش آموزان با برگزاری مسابقات علمی



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پپوهش و برنامه ریزی آموزشی، اسفندیار معتمدی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با اشاره به برگزاری مسابقات علمی و به ویژه مسابقه دانش آموزی نور، اظهار داشت: مسابقه دانش آموزی نور در دوره نخست، گرامیداشت ابن هیثم، به طور بسیار مطلوبی برگزار شد، به گونه ای که هر دانش آموز مطابق با ذهن، خلاقیت و نوآوری منحصر به فرد خود را انجام می داد که این روند نتیجه خوبی داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته به مناسبت سال جهانی نور و به احترام دانشمندی به نام ابن هیثم که در حدود هزار سال پیش مطالعاتی بر روی نور انجام داده بود، مسابقه نور انجام شد و توانست گروه های بسیاری از دانش آموزان  کشور را به تکاپو و فعالیت بیندازد. این مسابقه فضایی برای حرکت دانش آموزان به سمت موفقیت ایجاد کرد و در پایان مسابقه فعالیت های دانش آموزان با یکدیگر مقایسه و بهترین آنها منتخب و مورد تشویق قرار گرفت.
رئیس اتحادیه معلمان فیزیک بیان داشت: مسابقه دانش آموزی نور، یک هدف اصلی را دنبال می کرد و آن هم جهت گیری اذهان دانش آموزان به سمت خلق ایده بود که خوشبختانه به نتیجه مطلوب خود رسید.
وی برگزاری مسابقه های علمی در قالب فیلم های شصت ثانیه ای را یکی از نکته های مثبت مسابقه نور؛ گرامیداشت ابن هیثم مطرح کرد و افزود: این مسابقه روحیه مشارکت پذیری را در بین دانش آموزان افزایش داد و فرصتی ایجاد کرد تا آنها برای بهتر شدن امور دست به دست یکدیگر دهند و با مشورت بتوانند امور خود را در هر زمینه ای رو به جلو حرکت دهند.
گفتنی است مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت ابن هیثم در قالب ساختن فیلم های 60 ثانیه ای از آزمایش هایی که با نور سرو کار دارند، سال گذشته بین دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی برگزار شد و دومین دوره مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت جکی یینگ از ابتدای آذرماه سال جاری در قالب نمایش علمی با ساخت فیلم های 60 ثانیه ای از هر گونه آزمایش علمی شروع شده است.
امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA