
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید محسن حسینی مقدم در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: برای تصمیم گیری صحیح باید از مسائل و مشکلات مدیران هنرستان بعنوان اعضای اصلی در خط مقدم جبهه آگاه باشیم.
مدیرکل فنی وحرفه ای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه کانون عرضه خدمات و فرصت های تعلیم وتربیت، زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت و تکمیل هویت دانش آموزان است.
وی اذعان داشت: مدرسه متعالی مدرسه ای است که قدرت برنامه ریزی وخود ارزیابی داشته باشد و مدیران هنرستانها باید دارای برنامه بوده و خود ارزیاب باشند.
حسینی مقدم با بیان اینکه مدیران مدارس باید نقد پذیر باشند، افزود: مشارکت دادن معلمان، اولیاء، دانش آموزان و استفاده از نظرات آنها در مدارس باید سرلوحه برنامه هنرستان ها قرار گیرد.
توجه به تمام ابعاد وجودی دانش آموزان
مدیرکل فنی وحرفه ای وزارت آموزش و پرورش خواستار توجه به تمام ابعاد وجودی دانش آموزان شد و افزود: ساحت زیستی و بدنی، اخلاقی وعبادی و اجتماعی، سیاسی، زیباشناسی وهنری، حرفه ای واقتصادی، علمی و فناورانه جزو ساحت های ششگانه در سند تحول بنیادین هستند.
حسینی مقدم با اشاره به اینکه تمام اسناد بالا دستی بر مهارت آموزی و توجه ویژه بر بخش فنی وحرفه ای تاکید دارند افزود: هدف از آموزش های فنی وحرفه ای آموزش مهارت به کار آموز وتربیت تکنسین است.
برنامه درس ملی جزو یکی از زیر نظامهای سند تحول بنیادین است
وی با اشاره به اینکه برنامه درس ملی جزو یکی از زیر نظامهای سند تحول بنیادین است افزود: آشنایی با این برنامه جزو اصلی ترین وظیفه ما باید باشد.
مدیرکل فنی وحرفه ای وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هنر آموز به کسی گفته می شود که مسلط به تدریس در رشته تحصیلی خود باشد.
ارسال نظر