گزارش هفته



فناوری‌های فرهنگی برای اصلاح سبک زندگی در مدرسه

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست «سبک زندگی اسلامی و ایرانی» به بررسی چیستی، چرایی و چگونگی مسئله سبک زندگی اسلامی و ایرانی از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.



مجلات رشد برای آگاهی‌سازی عمومی درخصوص کودکان با نیازهای ویژه مناسب هستند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلات رشد می‌توانند در جهت آگاهی سازی عمومی عمل کنند گفت: مجلات رشد با محتواهایی مناسب این فرهنگسازی را در اختیار دانش‌آموزان، والدین و معلمان قرار بدهند.



آثار منتخب جشنواره محتوای الکترونیکی رشد در رمزینه‌های کتاب‌های درسی قرار می‌گیرند

دومین جلسه سیاست‌گذاری یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد برگزار شد.



توجه به الزامات آموزش مجازی با مشارکت نهادهای متولی ضروری است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر ضرورت توجه به الزامات آموزش مجازی با مشارکت نهادهای متولی گفت: «توجه به الزامات آموزش مجازی مقوله‌ای قابل‌توجه است. اگر در این خصوص در زمینه‌های گوناگون کارها با همکاری و مشارکت نهادهای متولی انجام شود، به‌طور قطع می‌توان هم هزینه‌ها و هم موضوع اعتبارات را به نحو بهتری مدیریت کرد.»



تهیه بسته‌های جامع آموزشی ویژه در جشنواره رشد مدنظر قرار گیرد

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «تصور من این است که اکنون نیاز به مقوله ای مانند جشنواره و الگوهای تدریس داریم که معلم بتواند مطالب درسی را بر اساس آن‌ها در قالبی یکدست و با توجه به تمام موقعیت‌های یادگیری تدریس کند.»



بسته‌ای آموزشی از مجموعه تولیدات جشنواره‌ای تهیه شود

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: «می‌توان به مجموعه تولیدات در جشنواره‌های متعدد، از جمله جشنواره یازدهم رشد، به‌عنوان یک بسته آموزشی نگاه کرد، زیرا در کنار هم قرارگرفتن آن‌ها یک ترکیب معنی‌دار ایجاد می‌کند.»



ضرورت فرهنگ‌سازی غنی درباره توحید، معاد و امامت در محتوای مجلات رشد

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در بحث توحید، معاد و امامت باید فرهنگ‌سازی غنی در محتواهای تولید شده برای دانش‌آموزان صورت گیرد، گفت: همچنین باید حقایق قرآن و عترت را به آن‌ها آموزش دهیم.



محتوا نقطه شروع در آموزش و تربیت است

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺩﻓﺘﺮ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭﺍﺕ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ با بیان اینکه محتوا یک رکن اساسی در آموزش و تربیت است، گفت: «محتوای کتاب‌های درسی، مجموعه فصلنامه‌ها و مجلات آموزش‌وپرورش و تولیدات متنوعی که در این راستا مدنظر قرار می‌دهیم، نقطه‌های شروعی برای آموزش و تربیت هستند.»



یافته‌‌های طرح ملی پایش اثربخشی شبکه شاد تشریح شد

دکتر سیدعلی خالقی‌نژاد، پژوهشگر حوزه یادگیری الکترونیکی، یافته‌های پژوهشی خود را درباره طرح ملی پایش اثربخشی شبکه شاد، با پیشنهاد راهکارهایی برای اثربخشی فناوری آموزشی در آینده نظام آموزشی ایران، ارائه کرد.



نشست "رویکرد مسئله محوری در نظام تعلیم و تربیت" برگزار شد

دکتر محمد آزین، پژوهشگر و فعال حوزه تعلیم و تربیت، یافته‌های پژوهشی و تجربی خود را درباره رویکرد مسئله‌محوری در نظام تعلیم و تربیت ارائه کرد.