معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر ضرورت توجه به الزامات آموزش مجازی با مشارکت نهادهای متولی گفت: «توجه به الزامات آموزش مجازی مقولهای قابلتوجه است. اگر در این خصوص در زمینههای گوناگون کارها با همکاری و مشارکت نهادهای متولی انجام شود، بهطور قطع میتوان هم هزینهها و هم موضوع اعتبارات را به نحو بهتری مدیریت کرد.»
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دکتر اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری «یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد»، با اشاره به اینکه در جلسه اردوگاه باهنر به این موضوع پرداخته شد که حدود چندسالی است در میناب در هرمزگان یک نمایش درسی به راه انداختهاند و در آن تلاش میکنند بچههای ابتدایی و متوسطه برخی از درسها را از طریق نمایش فراگیرند، اظهار کرد: «این اقدام بسیار جذاب است. بنابراین، اگرچه نمایش درسی خود تولید محتوایی رقمی (دیجیتال) نیست، اما با تولید محتوا هممسیر است و میتوان در این دوره از جشنواره به آن توجه داشت.»
وی درباره آموزش مجازی در دوران کرونا هم گفت: «اگرچه سالهاست مباحث مربوط به آموزش مجازی مدنظر قرار دارند، اما در دوره شیوع کرونا این امر بهطور جدیتری موردتوجه قرار گرفت و ما برحسب شرایط آموزش مجازی داشتیم. توجه به الزامات آموزش مجازی مقولهای ضروری است. علاوه بر این، اگر در زمینههای گوناگون کارها با همکاری و مشارکت نهادهای متولی انجام شوند، بهطور قطع میتوان هم هزینهها و هم موضوع اعتبارات را به نحو بهتری مدیریت کرد. استانداردها نیز به نحو شایستهتری رعایت خواهند شد و جنبه مصرف نیز در ابعاد گوناگون موردتوجه قرار میگیرد.»
ارائه بیش از 9 هزار اثر در مرحله استانی جشنواره دانشآموزان فردا
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: «یکی از مصداقهای قابلتوجه در رابطه با جشنوارههای مربوط به حوزه تعلیم و تربیت، جشنواره دانشآموزان فرداست که در آن بچهها آثار خود را در قالبهای متنوع ارائه کردند. بر این اساس، در جشنواره امسال 9231 اثر در مرحله استانی ارائه و نزدیک به 2290 اثر برگزیده شدند. البته تعداد رشتهها بسیار زیاد بود و بهطور عمده خط عمومی داشت؛ از جمله: محیطزیست، شهید و شهادت. بر این اساس، جهتگیری و سوگیری این موارد میتواند با تولید محتوای درسی انطباق یابد.»
تقویت مجموعه آموزشوپرورش با تعیین خط سیر مشخص برای جشنوارهها
باقرزاده با بیان اینکه جشنواره دیگر جشنواره معلمان هنرمند است که دومین دوره آن در اردیبهشتماه سال جاری برگزار و آثار در شش بخش قابلتوجه ارائه شدند، خاطرنشان کرد: «آثار در بخشهای ادبی، نقد رسانه، فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای تجسمی و غیره شرکت داشتند. خط سیر بیشتر این آثار نیز موضوعات عمومی بود.»
وی ادامه داد: «بر این اساس، ما اکنون میتوانیم به این موارد و به عبارتی خروجیهای این جشنوارهها در کنار هم جهت بدهیم و برای آنها خط سیر مشخصی در نظر بگیریم که به تقویت مجموعه آموزشوپرورش منجر شود.»معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش افزود: «اعلام میکنم، این معاونت آمادگی دارد در راستای مشارکت، همراهی و تجزیه فعالیتها و برنامههایی که اجرایی میشوند همکاری لازم را داشته باشد.»
انتهای پیام
ارسال نظر