تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم در همایش مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسرکشور، اظهارکرد : ویژگی مدیریت ما این است که بدون ایجاد بحران وضع موجود را به حالت بهینه برسانیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش امروز با یک چالش مدیریتی مواجه است، زیرا از یک جهت می خواهد وضع موجود را مدیریت کند و از سوی دیگر درصدد تغییر و تحول در وضع موجود است که این مسئله، تضاد و تعارضی را به بوجود آورده است.

وی با بیان این که  اقدامات آموزش و پرورش بلند مدت و نیاز به ثبات مدیریت دارد، خاطر نشان کرد: مدیران و مجریان اگر شناخت و فهم درستی از مبانی نظری سند نداشته باشند و بخواهند با منطق دیروز و صرفا بر اساس تجربیات شخصی قدیمی و بدون نگاه همه جانبه و دقیق به مسایل امروز و فردای آموزش و پرورش؛ نمی توانیم دراجرای مفاد سند تحول موفق باشیم.

 نوید ادهم یکی از دلایل اصلی شکست طرح های آموزشی از گذشته تاکنون را عدم همراهی و همگامی مدیران و مسئولان با طرح های تحولی دانست و خاطر نشان کرد: برای اجرای سند تحول، تهیه و فراهم سازی زیر ساخت های آن از جمله زیر ساخت های مدیریتی، شایسته سالاری و مدیریت تغییرات یک ضرورت حتمی و قطعی است.

 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: همه باید توافق کنیم که نگاهمان به کل تحول اموزش و پرورش، همگرا، هماهنگ و مثبت باشد و اگر هوشمندانه و دقیق مدیریت زمان را اعمال کنیم می توانیم به جلو برویم و سیاست گذاری کنیم.

 وی با توصیه به معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش برای مطالعه جدی و عمیق  نقشه راه سند تحول بنیادین، تصریح کرد: محور اساسی کار ما در برنامه ششم توسعه تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و جلوگیری از هدر رفتن فرصت های بیشتر است.

 وی با تاکید بر این که مدیران و مسئولان باید روی چشم انداز و دورنمای آنچه در تحقق و اجرای مقاد سند تحول بوجود می آید توافق کنند، تصریح کرد: همه سخن سند تحول تبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی- تربیتی است.

 نوید با اشاره به این که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند بار سنگین اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بر عهده بگیرد، تاکید کرد: همه دستگاه ها و نهادها از جمله خانواده ها باید برای اجرای صحیح سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را یاری کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش در پایان تاکید کرد: هیئت امنایی کردن واقعی مدارس و مدرسه محوری را از جمله گام های بزرگی برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش دانست که باید عملیاتی شود.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA