درس تفکر و سواد رسانه، بسیاری از خلاء ها را پر کرده است


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهناز احمدی در همایش تجلیل از پیشکسوتان مربیان و معاونان پرورشی مدارس استان اصفهان اظهار کرد: در ابتدای انقلاب یکی از مباحث مهم، ضرورت وجود نهاد امور تربیتی بود که تاکنون فراز و فرودهای بسیاری داشته است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته حدود 70 درصد اهداف در آموزش و پرورش، اهداف تربیتی دیده شده بود، بیان کرد: متاسفانه اکنون در مدارس بیشتر توجه به اهداف آموزشی است تا اهداف تربیتی و این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی معلم و مربی را مترادف هم بدانیم، مربی تربیتی، متولی و تسهیل گر فعالیت های مدرسه است اما نه به این معنا که دیگران خود را از تربیت دانش آموزان جدا کنند.
احمدی با بیان اینکه خوشبختانه سند تحول بنیادین، تکلیف همگان را در مقوله تربیت معین کرده است، عنوان کرد: از ابتدا تا انتهای این سند حول محور تربیت است و همگان را متولی تربیت در مدرسه اعلام کرده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه زمانی که بحث آسیب های اجتماعی مطرح می شود، نوک پیکان به آموزش و پرورش است که باید دلیل این امر را موشکافی کرد و باید همه نهادهای فرهنگی خود را در امر پیشگیری از آسیب ها سهیم بدانند.
مهناز احمدی بیان کرد: اگر اتفاق خوبی در جامعه شاهد نیستیم، همه ما متهم هستیم
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت اول ما باید دین، نظام اسلام و سپس تربیت نسل جوان و نوجوان باشد، گفت: یکی از رسالت های بزرگ که به عهده معلمان و مربیان است، نهادینه کردن فرهنگ کار در مدارس است چرا که با تئوری و نظریه پردازی، نمی توان دانش آموزان را به دنیای کار وارد کرد.
امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA