به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، سید نصرتا... فاضلی دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان اظهار کرد: یکصد و شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی علمی ساعت 2 بعدازظهر روز دوشنبه 27 آذرماه 96 در سازمان پزوهش تشکیل گردید واعضای شورای هماهنگی و اساتید مدعو سرکار خانم دکتر گویا (عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی)، سرکار خانم دکتر غلامآزاد و آقای حاجیبابایی و گروه برنامه درسی ریاضی با مدیریت آقای دکتر ریحانی به پرسش از سوی مدعوین و پاسخ از سوی گروه ریاضی پرداخته شد.
در این جلسه دکتر سنجری معاون پژوهشی شهرستانهای تهران نظرات بعضی از دبیرهای استان را درباره درس ریاضی از جمله حجم کتاب، بسته پشتیبان، زنجیره ارتباطی دروس، ارزشیابی توصیفی، طراحی آموزشی، خلاقیت معلمان، دشواری اداره کلاس، تهدید درس ریاضی نسبت به دروس دیگر و تراکم بیش از حد دانشآموزان در کلاس اشاره کرد و سپس خانم دکترغلامآزاد نتایج اعتبار بخشی درس ریاضی و میزان اعمال آن در راهنمای برنامه درسی، انسجام درونی و بیرونی بطوریکه مفاهیم یکدیگر را پشتیبانی نمایند در حالی که این انسجام وارتباط دیده نمیشود را بیان کردند و همچنین به تردید در رویکرد ساختگرایی در همه سطوح و همه دانشآموزان پرداختند.
در این جلسه قرار شد نتایج اعتبار بخشی را به دبیرخانه تحویل دهند و می توانند نظرات نهاییشان را به دبیرخانه اعلام نمایند آنگاه آقای حاجیبابایی از کارشناسان قدیمی گروه ریاضی 20 مؤلفه را نسبت به برنامه موجود از جمله اعتبار علمی، جهتگیری سند به آینده یا گذشته، سواد آمار و تفکر آماری، تمرکز برنامه بر محاسبات به جای اندیشه ریاضی، معیار گزینش محتوا برشمردند.
سپس اعضای گروه آقای دکتر ریحانی، آقای امیری، آقای ایزدی به پاسخ از سؤالات با توجه به رویکرد برنامه درسی ملی و مبانی نظری سند تحول، سند پشتیبان تهیه شده برنامه که حاوی منابع متعدد است و مرجعیتی در کشور پیدا کرده است پرداختند و در آخر قرار شد در جلسه آینده با ترسیم یک جدول چند بعدی سؤالات اعضا جلسه همراه پاسخ مناسب به ارائه گردد.
ارسال نظر