به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مهدی جلالی دبیر شورای راهبری آموزش، یادگیری ونشستهای علمی – تخصصی سازمان اظهار داشت: در این جلسه که با حضور سرپرست سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی ومعاونین ومدیران کل سازمان تشکیل گردید. ابتدا دکتر تورانی به تبیین دیدگاه ها ونظرات خود در خصوص آموزش ویادگیری وتوسعه منابع انسانی پرداخت و تاکید نمود: روشهای آموزش در سازمان های امروزی متفاوت است واعضاء قابلیت یادگیری های جدید را پیدا کرده اند و هر چقدر در امر آموزش ویادگیری سازمانی هزینه شود، سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی افزود: آموزش ها باید ناظر بر استراتژی های سازمان ارائه شود و مشوقهای لازم برای آموزش ویادگیری طراحی گردد.
در ادامه جلسه اعضای شورا به تبیین و ارائه دیدگاهها ونظرات خود در خصوص یادگیری وتوسعه منابع انسانی پرداختند و نکات بسیار ارزشمند با رویکرد تحولی در امر یادگیری و توسعه منابع انسانی مطرح گردید.
جلالی افزود: اهم مباحث ومصوبات مطرح شده در جلسه مذکور به شرح زیر می باشد .
- روشهای آموزش در سازمانهای امروزی متفاوت شده است واعضاء قابلیت یادگیری های جدید را پیدا کرده اند.
- آموزشها باید دانش ، نگرش وتغییر رفتار ایجاد نمایند.
- قابلیت وتوانمندی وشوق یادگیری برای اثر بخشی بیشتر اعضاء می باشد.
- هر چقدر در امر آموزش ویادگیری سازمانی هزینه شود سرمایه گذاری محسوب می شود .
- توسعه تورهای علمی آموزشی ویژه گروههای تخصصی سازمان صورت پذیرد.
- برگزاری آموزشها ی اثر بخشی ومتناسب با نیازهای واقعی اعضاء صورت پذیرد .
- آموزشها باید به صورت اثر بخش ودر خدمت فرایندهای سازمان باشد.
- اقدام پژوهی وروایت پژوهی در فرآیندهای آموزشی قرار داده شود.
- شیوه های برگزاری کارگاه های آموزشی برای مخاطبان سازمان باید متفاوت باشد.
- رهنامه توسعه منابع انسانی بر اساس نظرات مدیران سازمان اصلاح وبه دفاتر ابلاغ گردد.
- آموزشها، ناظر بر استراتژی های سازمان انجام شود.
- مشوقهای لازم برای آموزش ویادگیری طراحی گردد.
- آموزشهای تخصصی بر اساس نیازهای اصلی دفاتر طراحی گردد.
- آموزشهای مبتنی بر مفاهیم کلیدی اسناد تحولی به ویژه برنامه درسی ملی در دستور کار قرار گیرد.
ارسال نظر