تشریح فرایند تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر حیدر تورانی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، فرایند تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام های آن را تشریح کرد.

وی در این گفتگوی اختصاصی با تاکید بر این مطلب که نظام آموزشی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اقتباس از فلسفه غرب و عمدتا فرانسه، بدون توجه به ارزشهای ملی و معنوی ما در جریان بود، اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از صاحب نظران دلسوز نظام به فکر تدوین سندی با ابتنا به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی افتادند که پس از چندین سال مطالعه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، مبانی نظری  و رهنامه تدوین و در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش رسید. زیرنظام «برنامه درسی ملی» به عنوان یکی از 6 زیر نظام پیش بینی شده در این سند بود که به منزله نقشه جامع یادگیری زمینه ایجاد تحول همه جانبه، گسترده و عمیق در مفاهیم و محتوای آموزشی را فراهم ساخت. 

دکتر تورانی اضافه کرد: سازمان پژوهش ماموریت یافت هر سال محتوای کتب درسی دوپایه تحصیلی را در راستای سند تحول بنیادین هم سو سازی کند، که امسال این فرایند به پایه دوازدهم رسیده است. چون فرصت کافی برای انطباق محتوای کتب درسی نبود، در سال های پیش رو انطباق بسته های آموزشی و محتوای کتب درسی مورد توجه قرار گرفته است.

مشروح این گزارش به محض آماده شدن به استحضار خواهد رسید.

 

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA