به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر حیدر تورانی ساعت 11صبح امروز (شنبه 13مردادماه 97) در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس شرکت و به سئوالات وی پاسخ داد.
وی با اشاره به 4 ماه حضورش در سازمان، اظهار داشت: من قبل از انتصاب، به عنوان رئیس پژوهشکده برنامه ریزی ونوآوریهای آموزشی، همچنین عضویت درهیات علمی و شورای مدیران سازمان از نزدیک با برنامه های مختلف آن آشنایی داشته و یا در تدوین و اجرای برنامه ها ایفای نقش نموده ام. لذا با شرح وظایف و ماموریت ها سازمان کاملا آشنا هستم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، با تاکید بر این مطلب که مکررا گفته ام، «پیشینیان کارهای بزرگی کرده اند، اما ما باید کارهای بزرگتری انجام دهیم»، افزود: در این راستا 3 استراتژی مهم ماندگاری، انطباق بسته آموزشی با سند تحول و پایدارسازی کتاب درسی دنبال می شود که این 3 استراتژی با 3راهبرد مرزگستری، چابک سازی و سیاست چند تالیفی محقق می شود.
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار که پرسید برخی می گویند؛ میانگین سواد تحصیلکرده های 40 سال قبل، بیش تر از میانگین سواد فارغ التحصیلان امروزی است، نظر شما چیست؟ اظهار کرد: این مطلب صرفا یک ادعا و بدون پشتوانه علمی- پژوهشی است. از اینها باید پرسید؛ تا بحال چند تحقیق با رعایت اصول علمی در این مورد انجام شده و یافته های کدام پژوهش ها چنین ادعایی را تائید می نماید؟.
دکتر تورانی در پاسخ به این سئوال که برای چاپ کتب درسی از کاغذهای داخلی استفاده می کنید و یا خارجی؟ نیز گفت: ما در راستای حمایت از تولیدات داخلی آماده ایم؛ هرمقدار کاغذ تولید داخل که از کیفیت لازم برخوردار بوده و با استانداردهای کتاب درسی مطابقت داشته باشد را خریداری و استفاده کنیم. ولی در حال حاضر چون تولیدات داخلی با کیفیت و استاندارد پاسخگوی نیاز ما نیست، ناگزیر بخشی از نیازهای خود را از طریق واردات تامین می کنیم.
ارسال نظر