مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان این که در سال گذشته در 30 درصد مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل شده است، گفت: در سال جاری در 50 درصد از مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان قزوین، سالار قاسمی در خصوص هسته های پژوهشی اظهار کرد: اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست، در نظام مقدس تعلیم و تربیت که با انسان سر و کار دارد این مهم بیشتر احساس می شود.
وی افزود: اقدام پژوهی به معنای پژوهش در عمل است و یکی از کاربردی ترین روش های پژوهشی است که موجب می شود معلمین نسبت به اقدامات و فعالیت های خود منتقدتر، فکورتر و با بصیرت تر عمل نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل هسته های پژوهشی در آموزش و پرورش ترویج فرهنگ پژوهش در میان معلمان و کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان است، فراهم کردن زمینه شکوفایی استعدادهای بالقوه و خلاقیت های معلمان در رفع نیازها و حل مسایل آموزشی و پرورشی و فراهم ساختن زمینه ارتقای دانش، مهارت و امکان باز آموزی معلمان و سایر همکاران آموزش و پرورش از طریق درگیر کردن آنان با پژوهش در عمل از دیگر اهداف هسته های پژوهشی می باشد.
قاسمی تصریح کرد: با تشکیل هسته های پژوهشی در مناطق آموزش و پرورش و مدارس استان، تولید دانش از قید و بند روش ها و تدابیر خشک و انعطاف ناپذیر آزاد شده و تجربههای مفید معلمان برای استفاده دست اندرکاران آموزش و پرورش به صورت مستند گردآوری می گردد.
وی اضافه کرد: مشارکت فعال در امر تغییر و بازسازی مداوم نظام آموزش و پرورش نیز در هسته های پژوهشی پیگیری و دنبال خواهد شد، در سال قبل در 30 درصد از مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل شده بود که با هدف گذاری های انجام شده انتظار می رود در سال جاری در 50 درصد از مدارس استان هسته پژوهشی تشکیل خواهد شد.
ارسال نظر