
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، آئین تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگی شهرستان های استان تهران، با حضور علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند راد، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و اعضای شورای معاونین این اداره کل، مدیران و معاونین پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران در سالن همایش های ولایت این اداره کل برگزار شد.
علی زرافشان ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در تجلیل از پژوهشگران برتر، گفت: دانشگاه برای تربیت پژوهشگران دیر است و باید پذیرفت که فرهنگ پژوهش را باید از مدرسه آغاز کرد.
وی در ادامه روش سناریو و تکیه بر پژوهش را مهم ترین رویکرد درنقشه جامع علمی کشور در بخش آموزش سند تحول آموزش و پرورش دانسته، و افزود: توجه به کارکرد آموزش و پرورش و نگاه به رسالت آموزش و پرورش ضرورت پژوهش را بیشتر هویدا می سازد.
این مقام مسئول تربیت نسلی پژوهشگر و پرسشگر را مهم ترین رسالت امروز آموزش و پرورش برشمرده و ادامه داد: امروز آموزش و پرورش وظیفه دارد دانش آموزان را از دوران ابتدایی به عنوان یک پژوهشگر تربیت کند.
زرافشان اظهار کرد: کند و کاو در فرآیند یادگیری بدان معناست که عوامل آموزش بتوانند مفهوم انتقال دانش را که در گذشته مورد توجه بود، به یادگیری فعال تبدیل کرده و در این مسیر فراگیران فعال تربیت کنند.
این مقام مسئول روش کند و کاو را مهم ترین روش در جهت تفهیم معنای تحول در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرده و گفت: امروز ۶۲۸ پژوهشسرای آموزشی در کشور فعال هستند.
وی ضمن ابراز خرسندی از این که امروز بیش از ۸۰ درصد معلمان پژوهشگر کشور دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند، افزود: امروز می توان از این سرمایه برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش استفاده کرد.
ارسال نظر