کنکور محوری، مدارس و جامعه را از بین می برد



رییس کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی ضمن تأکید بر این که حذف انتگرال از کتب درسی دوره متوسطه دوم باعث شده لذت بیشتری از زندگی ببرد، گفت: کنکور محوری، مدارس و جامعه را از بین می برد.

زینب‌السادات ختاوختن دانش‌آموز پایه یازدهم رشته ریاضی دوره دوم متوسطه بشری منطقه 11 تهران در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن حمایت قاطع از تصمیم این سازمان در خصوص حذف انتگرال از کتب درسی متوسطه دوم اظهار داشت: از سازمان شما خیلی ممنونم که این شجاعت را داشت و این کار را انجام داد. من به‌عنوان یک دانش‌آموز رشته ریاضی که به‌طور مستقیم درگیر این جریان است حمایت همه جانبه‌ای از این اقدام می‌نمایم. از شما می‌خواهم مطالب زیادی را که به درد زندگی ما دانش‌آموز نمی‌خورد و در کتاب‌های درسی وجود دارد، حذف کنید تا ما بهتر زندگی کنیم.

وی افزود: انتظار داریم که هرچه به درد ما می‌خورد در کتاب‌های درسی در نظر بگیرید. هم اکنون برخی مطالب در کتاب‌های درسی زائد و اضافی است و حجم کتاب‌ها را بیهوده زیاد کرده است. این مطالب اضافی باعث شده که ما مجبور شویم از کتاب‌های کنکوری و کمک آموزشی استفاده کنیم که اصلا دوست نداریم.

بعضی سخت گیری‌های بی مورد در برخی مدارس

رییس کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی با گلایه از بعضی سخت گیری‌های بی مورد در برخی مدارس خاطرنشان کرد: هم اکنون در برخی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی شاهدیم که زنگ ورزش وجود ندارد و این زنگ را به کلاس‌های تقویتی فیزیک، ریاضی و غیره اختصاص می‌دهند؛ یا سخت گیری دیگر اینکه زنگ‌های تفریح ما فقط 10 دقیقه است که برای استراحت کردن بسیار کم است.

دانش آموز پایه یازدهم رشته ریاضی دبیرستان بشری منطقه 11 تهران با بیان اینکه هم اکنون شاهدیم دانش‌آموزان در یک کلاس در یک سطح نیستند، اظهارداشت: باید کیفیت آموزشی را در مدارس دولتی با انتخاب معلمان شایسته، عالم و مناسب، افزایش داد تا این برابری آموزشی در میان مدارس مختلف شکل بگیرد.

کنکور محور بودن کتاب‌ها، مدارس و جامعه را از بین می برد

وی با تأکید بر اینکه با کنکور محور بودن کتاب‌ها، مدارس و جامعه از بین می‌رود، ادامه داد: البته برخی مدارس و معلمان هم فقط کتاب محور هستند و می‌خواهند هر طور که شده در یک زمان مشخص یک کتاب مشخص را آموزش دهند بدون آنکه توجه کنند آیا این مطالب برای این دانش‌آموز نیاز است؟ آیا دانش‌آموز توانایی یادگیری این مطالب را دارد؟ و ....چطور می‌شود که دبیرشیمی مدرسه ما که یکی از بهترین‌های کشور است از کتاب شیمی و مطالب آن انتقاد می‌کند.

زینب السادات ختاوختن ابراز امیدواری کرد، کنکور و ملحقات و مطالب اضافی آن از کتاب‌های درسی حذف شده و مطالب به روز، کاربردی و مناسب برای زندگی آینده جایگزین گردد.

وی با گلایه از سنگین و نامفهوم بودن برخی کتب درسی به ویژه در بین کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم یادآور شد: عدم انطباق بین مطالب درج شده در کتاب‌های درسی و حجم بالای مطالب باعث می‌شود کتاب‌های درسی ما آنقدر سنگین شود که برای عقب نیفتادن از سطح جامعه و آماده شدن برای دانشگاه مجبوریم از کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری استفاده کنیم.

رییس کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی ضمن تعریف نمودن از سطح خوب کتاب سواد رسانه‌ای گفت: این کتاب در پایه دهم تدریس می‌شود که ای کاش آموزش این کتاب را از پایه‌های پایین‌تر شروع کنند.

5
امتیاز: 5 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA