کلاس درس باید مبتنی بر تحقیق و پژوهش باشد



به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، ضمن تشریح جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان ما در کنار آموزش روش های خود آموزی را یاد می دهند که دانش آموز را به کاوش، بحث و جستجو تشویق می کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی ادامه داد: آن چه در درس ملی و رویکرد نظام تعلیم و تربیت دنبال می شود، شکوفایی و رسیدن به زندگی شایسته در ایران و حیات طیبه است.

وی جایگاه تحقیق در آموزش و پرورش را در سه دسته تقسیم بندی کرده و گفت: گروه اول در سطح کلان و ملی است و باید هر اقدام کلان، ملی و مؤثر باید مبتنی بر پژوهش و پژوهشی باشد.

وی ادامه داد: گروه دوم در عرصۀ معلمی است و کلاس پر بار با بارش فکری در سایۀ پژوهش و تحقیق عملی می شود؛ سومین گروه تشکل دانش آموزی تحقیق است که باید در آن همواره روش پژوهش به دانش آموزان داده شود.

محمدیان اضافه کرد: اقدام پژوهی سنگ بنای پژوهش در کلاس درس است و مهارت های گفتن، نوشتن، شنیدن و خواندن با پژوهش و تحقیق در مسیر مطلوب قرار می گیرد.پ

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تقدیر از معلمان پژوهشگر و محقق گفت: ارتباط با خود، ارتباط با خلق، ارتباط با خلفت و ارتباط با خدا، باعث آموزش برای بهتر زیستن می شود.

شایان ذکر است، 50 درصد اقدام پژوهی کشور در دستان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA