تدوین 2400 طرح اقدام پژوهی توسط معلمان شهر تهران



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالقاسم حدادی معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و دانش‌آموزان برگزیده به جشنواره‌های جوان خوارزمی و جابربن حیان که در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا(س) منطقه 6 تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از زیرنظام‌های سند تحول آموزش و پرورش درباره پژوهش است که وظیفه آموزش و پرورش را در پژوهش‌های کاربردی رقم می‌زند.

وی ادامه داد: ما موظف به انجام اقدام‌پژوهی و درس پژوهی هستیم و در راهبرد سند تحول خواسته شده است برای ایجاد روحیه پرسشگری و پژوهشگری معلمان، کارهایی انجام شود.

حدادی افزود: هدف دوم، آموزش و راهنمایی متربیان به امر پژوهش است تا دانش‌آموزان پژوهش کردن و سوال کردن را یاد گرفته و محققی بزرگ شوند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران یادآور شد: دومین هدف این است که فرهنگ استفاده از پژوهش را در آموزش توسعه دهیم که یکی از آنها پژوهش‌محوری است.

وی با اشاره به اهمیت دادن به درس پژوهی افزود: در سال گذشته 1700 طرح اقدام پژوهی توسط 2240 نفر از معلمان انجام شد که امسال این تعداد به 2393 طرح رسیده و توسط 3919 معلم انجام شده است و رشد 40 درصدی را نشان می‌دهد و از میان مناطق از نظر کمی منطقه 7 با 367 طرح رتبه اول، منطقه 5 با 224 طرح، رتبه دوم و منطقه 3 با 204 طرح، رتبه سوم را کسب کرده است.

حدادی با بیان اینکه از نظر کیفیت طرح ها یا بهره‌وری آنها 145 طرح منطقه 7، امتیاز کسب کرده است افزود: در منطقه 10، 140 طرح امتیاز کسب کرده و 131 طرح منطقه 5 نیز امتیاز کسب کرده است.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه از نظر رتبه‌بندی طرح‌ها توسط داوران، ۱۳ طرح منطقه 16 و ۱۰ طرح منطقه 2 جزو منتخبین است، یادآور شد: 8 طرح منطقه 3 نیز جزء منتخبین بوده و 41 طرح به سطح کشوری ارسال شد که یک طرح از شهر تهران جزء منتخب کشوری بود که متعلق به منطقه 4 است.

وی با اشاره به درس‌پژوهی گفت: مناطق 5 و 16 مناطقی هستند که 39 طرح درس پژوهی را در متوسطه اول و دوم اجرا کردند.

حدادی اضافه کرد: در برنامه یک ساله، دو برنامه پیش‌بینی شده است که توسعه فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش و کاربست فرایند پژوهش است که 1200 مدرسه را مورد هدف قرار داده‌ایم و سهم مناطق مشخص شده است . ابتدا جلسات آموزشی برای معلمان خواهیم داشت و روش پژوهش و اقدام پژوهی در آن ارائه می‌شود.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آینده‌پژوهی خاطر نشان کرد: فراخوانی ارائه شده است و در هفته معلم از مقالات آن تجلیل می‌شود که در آن 10 پرسش در خصوص آینده آموزش و پرورش مطرح کرده‌ایم.

2
امتیاز: 2 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA